Nemusíte držet dietu, abyste zhubli

Nemusíte držet dietu, abyste zhubli.

Se správným přístupem budete mít život takový, jaký budete chtít.

Nejdříve ze všeho potřebujete změnit své myšlení.

TŘI DŮVODY PROČ PŘÍSNÉ DIETY NEFUNGUJÍ:

 

1. Zpomalují metabolismus

Podle studií vám může přísná dieta a jojo-efekt snížit bazální metabolismus až o 20%. Ženy potřebují 1800 cal. Na udržení váhy, po dietě byste museli přijmout pouze 1440 cal. Pokud začnete jíst stejně a stejná množství jídla, jako před dietou, všechny kila naberete zpět.

 

 2. Negativní ovlivnění množství hormonů

Když budete přijímat málo kalorií nebo sacharidů, můžete si rozházet hormonální rovnováhu, která je důležitá také k ovládání chutí k jídlu, ke spalování tuků a nárůstu svalové hmoty.

Diety zvyšují hladinu kortizolu, stresového hormonu, který vám zvýší chuť na nezdravá jídla, vyvolá hlad a špatnou náladu.

Změny v hormonech se na vás mohou projevit až za jeden rok.

 

3. Většinou shodíte jen vodu

Během pár týdnů hubnutí, zhubne většina lidí 5-10% své váhy. Podle výzkumů je prvotní úbytek vody. Ta se uvolňuje z buněk, protože se z nich tělo snaží dostat energii.

 

DIETA VÁM MŮŽE UBLÍŽIT

  • díky dietám a jojo-efektu budete mít málo energie a přijdete o svou svalovou hmotu a živiny.
  • budete mít náběh na chronickou únavu, diabetes, srdeční choroby, obezitu a rakovinu.
  • vliv diety na psychiku je jednoznačně negativní. Snižuje množství seretoninu – hormonu štěstí.
  • dietou si dokonce můžete vytvořit závislost na jídle, trpět záchvatovým přejídáním, nebo nízkým sebevědomím.

 

Pokud neradi cvičíte, je to tím, že jste ještě nenašli vhodné cviky

Podobně jako u diet má cvičení spoustu  směrů a stále se přibývají nové. U pohybu je potřebné zkoušet cvičit, objevovat nové a zajímavé cviky. Jen tak zjistíte, co vám vyhovuje a co ne. Pokud vám cviky nevyhovují, nenuťte se do toho.

  • Nejdůležitější je, abyste cvičili s radostí.
  • Jedině tak můžete dlouhodobě změnit své tělo.

 

NA ZAČÁTKU JE DŮLEŽITÉ, ABYSTE ZMĚNILI POHLED NA CVIČENÍ

Neberte cvičení jako povinnost, ale jako zábavu.

SOUSTŘEĎTE SE NA TYTO 4 BODY:

 

1. I posilování si můžete užívat.

  • Uvědomte si co na pohybu či posilování milujete. Já třeba miluji, když cítím, že se na své svaly mohu spolehnout. Když vnímám v těle i vnitřní sílu a životní energii, která se s pohybem uvolňuje.
  • Cvičení je někdy těžké a nepříjemné, ale i tak byste z něho měli mít dobrý pocit.
  • Začněte připouštět, že existuje způsob, jak pravidelně cvičit a pak už jste jen kousek od toho, abyste v sobě objevili své “FITNESS  JÁ” – JÁ které miluje cítit se pohyblivé, fit, bez bolestí.

 

2.  Během i po každém cvičení byste se měli cítit silní.

Během každého cvičení byste se měli cítit dobře a plní vnitřní síly. Pokud to nepůjde hned, nevadí, zkuste cvičit jiný cvik, nebo si ho napoprvé zjednodušte. Hlavně nechtějte po sobě příliš velké výkony, ať vás to zbytečně neodradí.
Na začátek se zaměřte na to, že je fajn, že vůbec cvičíte a děláte tak pro sebe to nejlepší. Také je dobré si uvědomit, že se v prvopočátku učíte pravidelnosti a cvičení do vašeho života prostě patří.

I cvičení 1 minutu nebo 5 minut denně je super.

Začněte s kratším časem cvičení a menší zátěží pro tělo. Třeba se jen protáhněte a vnímejte své tělo a uvidíte, že i to vám bude dělat dobře. Budujete tak důležitý pocit cítit se po cvičení skvěle a plní vnitřní síly.

 

 3. Posilování by vás mělo povzbudit, ne vyčerpat.

  • během posilování neposilujete jen své tělo, ale i svou mysl.
  • posilování vytváří pocit stability a síly, pocit, že se o sebe můžete opřít.
  • nesoustřeďte se na začátku na množství a rychlost opakování silových cviků.
  • je důležité, aby jste začali své svaly cítit a vnímat jejich sílu a oporu.
  • začněte  posilovací cvik cvičit velmi pomalu, pomalu stahujte sval a velmi pomalu jej zase uvolňujte. Svaly nejsou zvyklé se stahovat a natahovat, potřebují si na tyto extrémní polohy zvyknout, aby nedošlo k jejich omezení, zkrácení.

 

4.   Budete se cítit dobře.

Dopřejte si chvíli cvičení každý den, budete se po něm cítit dobře. Skrze cvičení se vracíte k sobě, fyzický výkon vás nutí cítit se skrze pozice těla a tím věnujete sami sobě vědomou pozornost. Je to velmi důležitý impulz k tomu být v kontaktu s životní energií, která se tímto uvolňuje. V těle se tak aktivují sebe obnovující procesy. Po takovém cvičení, které je v souladu s vámi samotnými, se na konci cvičení budete cítit posílení, sebou, vyrovnaní a vitální.

 

Nemusíte být hubené, abyste byly krásné

To, jak bychom měly vypadat, určují dnes časopisy, fotky modelek, ideálů krásy a jiná media. Tlak na to vypadat hubeně je velmi vysoký.

Než skrze cvičení dojdete k vysněné postavě, budete muset začít nejdříve posilovat svou mysl.

Možná budete muset přestat věřit tomu, že musíte být hubené, abyste byly krásné – tento uměle vybudovaný tlak musí povolit a vytvořit prostor pro tvoření něčeho lepšího a stabilnějšího.

Půvabné ženy jsou všech tvarů, křivek i vzrůstu

Důležité je, jak se ve svém těle cítíte. Pokud sebe a své tělo milujete, pak to z vás vyzařuje a uvidí to všichni kolem vás.

Soulad mezi láskou k sobě a tělem je velmi důležitý a ne vždy jednoduchý. Někdy není snadné milovat tělo takové, jaké právě teď je i s těmi kily navíc, nebo omezeními, která má. Pokud posilujete nejen tělo, ale i mysl v souladu se svou vnitřní energií, pak získáte velmi důležitý dar. Získáte sebe a lásku k sobě. Je to cesta, kterou stojí za to podstoupit.

Fyzický vzhled je důležitý, všichni se chceme líbit, být krásní, pohyblivý a cítit se vitálně. Fyzický vzhled je ale také velmi pomíjivý, láska je věčná. Vím, že slova o lásce z ní jako klišé, ale pokud se nenaučíte milovat sebe, potom i zvedání činek nebude mít ten správný účinek.

Nicméně je možné dospět do souladu, kdy se můžete cítit krásné uvnitř i na venek a také tak vypadat. Jedná se o propojení fyzické práce a osobního růstu. Je to cesta plná dobrodružství, která nikdy neskončí, pokud vy sami neřeknete dost.

 

JÁ SAMA VŠECHNY TYTO MECHANISMY POUŽÍVÁM VE SVÉM CVIČENÍ PŘIROZENOSTÍ TĚLA A MYSLI – (CPT-M)

Přistupuji ke stravování bez dogmat a diet, volím přirozený proces vnímání vlastního těla a toho, co potřebuje a co ne.
Ctím základní principy stravování toho, co je pro tělo důležité, aby prosperovalo, vnímám své potřeby a řídím se jimi.

Miluji pohyb a posilování těla je dalším krokem v mé objevné cestě souvislostí. Posiluji přirozeným vnímáním těla, posiluji svaly tak, aby nebolely a tělo si zvykalo na zátěž. Je to příjemné a já se těším na další den a pohyb.

Dávám do souladu tělo a mysl. Jdu cestou ke spokojenosti sama se sebou, svým vzhledem, postavou. Zbavuji se naučených dogmat o stravě, pohybu. Nahrazuji je novými postoji a přístupy, které jsou mou součástí díky metodě JIH®, kterou jsem vytvořila.

 

Přeji vám krásné probouzení víry ve vaše krásné tělo, ať vypadá jakkoliv. Vše začíná a končí v hlavě a je skvělé vědět, že tato cesta existuje.